sobota, 13 maja 2017

KWIDZYN

Kwidzyn - miasto położone nad rzeczką Liwą na krawędzi doliny Wisły. Duży ośrodek przemysłowy Dolnego Powiśla. Od XIII w. pod władzą Krzyżaków, którzy w XIV w. budują katedrę i zamek kapituły pomezańskiej. Zamek połączony z katedrą, czworoboczny z krużgankiem oraz wielką wieżą ustępową tzw. gdaniskiem i 2 wieżami na narożach. Częściowo rozebrany, ocalały skrzydła pn. i zach. , obecnie Muzeum Regionalne. Zbiory archeologiczne, etnograficzne (Dolne Powiśle), historyczne (okres walk o polskość ziemi kwidzyńskiej i sztumskiej), rzemiosło artystyczne. W podziemiach kawiarnia.

ZAMEK KAPITUŁY POMEZAŃSKIEJ

Pocztówkę otrzymałem od Krystyny ze Słupska:)

3 komentarze:

  1. W Kwidzynie byłam wiele razy, miałam okazję zobaczyć ten zamek, jest piękny :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam, ale muszę sie wybrać dla tego widoku. :)Zapraszam do siebie http://nouw.com/sylviastyle

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zamki, a pocztówki z tym zamkiem chyba jeszcze nie mam w swojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)