poniedziałek, 23 stycznia 2017

JASTARNIA

Mierzeja Helska inaczej półwysep Hel ciągnący się na przestrzeni 34 km, oddzielający Zatokę Pucką (nazywaną Małym Morzem) od otwartego Bałtyku (Wielkiego Morza). Najwęższa część mierzei około 200 m, najszersza – blisko 3 km w pobliżu jej krańca. Przez półwysep przebiega linia kolejowa z 1922 r. Wzdłuż półwyspu ciągną się wały wydmowe; najwyższa wydma osiąga 24 m npm. Mierzeja Helska jest tworem morskich prądów i wiatrów.


Jastarnia to znane kąpielisko z portem rybackim i przystanią statków spacerowych. Miejscowość otrzymała prawa miejskie w 1378 r. Mała latarnia morska. Plaże nad Małym i Wielkim Morzem. Wędzarnie i smażalnie ryb. W nowym kościele (zbudowanym w 1931 r.) ciekawe wyposażenie – rzeźby z motywami rybackimi z XX w. W pobliżu kościoła można odnaleźć zaułki ze starymi chatami rybackimi.

4 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy tam nie byłam, ale chciałabym. Widok z pocztówki przypomina mi wakacje, jezioro, słoneczko i żagle. Oj chyba zima już daje mi się we znaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Juracie, na Helu, ale w Jastarni nigdy :). Aczkolwiek mam zamiar ją odwiedzić, moim celem jest zaliczenie wszystkich kąpielisk na półwyspie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę powodzenia w realizacji tego zamiaru:)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że się spełni :D. Już czekam na cieplejsze dni, wtedy od razu wsiadam w samochód i jadę!!!

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)