niedziela, 24 lipca 2016

CZAPLINEK

Miasto na Pojezierzu Drawskim, położone między jeziorami Drawsko i Czaplino. Jezioro Drawsko głębokie do 83 m, drugie po j. Hańcza pod względem głębokości w Polsce. Jezioro ma piękny szmaragdowy kolor wody i urozmaiconą licznymi zatokami linie brzegową. W pn. części jeziora wyspa Bielawa, na której rośnie piękny czteropienny buk. Miejscowość letniskowa i turystyczna – piękny szlak kajakowy rzeką Drawą. Prawa miejskie na przełomie XIII i XIV w. Zabytki: kościół i ratusz. W północnej części miasta powstał "Sławogród". To współczesna rekonstrukcja średniowiecznego grodu. Mimo napływu turystów w Czaplinku można odnaleźć spokojne i romantyczne zaułki. W lipcu odbywa się Międzynarodowy Zlot Miłośników Motocykli Harley-Davidson, z ulicznymi paradami i pokazami motocykli.


Pocztówkę otrzymałem od Przemka z bloga Gwidonem przez Polskę...

3 komentarze:

  1. Podczas mojego ostatniego Touru wokół Szczecinka kilka razy przejeżdżałem przez Czaplinek. Malutkie miasteczko z fajnym klimatem. Szczególnie polecam grodzisko Sławogród. Można się przenieść w mgnieniu oka 1000 lat wstecz.
    Raz mnie tam porządnie zmoczyło, ale to nic.
    Szczególnie polecam piękną i malowniczą trasę z Połczyna Zdroju do Czaplinka. Jest co prawda wymagająca, ale widoki wszystko rekompensują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajrzałem do mapy, bo nie za bardzo kojarzyłem, gdzie leży Czaplinek. Widzę, że warto go odwiedzić ze względu na piękne położenie. A może w poście umieszczałbyś mapkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym blogu zamieszczam tylko pocztówki. Niestety nie posiadam pocztówki z mapką tego miasteczka.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)