czwartek, 8 października 2015

POLANICA

Ta piękna miejscowość położona jest w zachodniej części Kotlinie Kłodzkiej (ok. 380 m), w dolinie rzeki Bystrzycy Dusznickiej, u stóp łagodnych zboczy Gór Stołowych i Bystrzyckich. Szczególne warunki klimatyczne, przyrodnicze, a także cztery źródła szczaw wodoro-węglanowo-wapniowych są przyczyną, która decyduje o leczniczym charakterze miasta. Uzdrowisko leczy choroby układu krążenia, przede wszystkim serca oraz układu trawienia. Część uzdrowiskowa leży na lewym brzegu Bystrzycy. U zbiegu ulic Zdrojowej i Parkowej Park Zdrojowy, w którym Teatr im. Mieczysławy Ćwiklińskiej, Dom Zdrojowy, Zakład Przyrodoleczniczy i pijalnia wody „Wielka Pieniawa”. W tej części Polanicy znajdują się liczne domy wczasowe.

 
Pocztówka wydana w 1987 r. Pijalnia. Zakładowe domy wypoczynkowe „Góralka” i „Wzgórze Marii”. Szachy w Parku Zdrojowym

Corocznie w sierpniu rozgrywany jest Międzynarodowy Festiwal Szachowy im. Akiby Rubinsteina (najbardziej prestiżowa impreza szachowa w kraju). 
Wycieczki 1) Do zamku na Szczytniku 2,30 godz. 2) Do rezerwatu modrzewi 1 godz. 3) Na Wolarz (850 m) 2,30 godz. 4) do „Skalnych Grzybów” 2 godz. i Wambierzyc 4 godz.

3 komentarze:

  1. Prl-owskie pocztówki niewątpliwie mają swój niepowtarzalny urok!
    O tym festiwalu szachowym nigdy wcześniej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. również nigdy wcześniej nie słyszałam o tym turnieju. w Polanicy byłam raz, w ubiegłym roku, na zawodach Pucharu Polski Nordic Walking, przy którego organizacji działam i miejscowość zauroczyła mnie od razu, szczególnie malowniczy wydał mi się Park Zdrojowy. niestety pogoda nam nie dopisała więc mam nadzieję, że skoro w tym roku mi sięnie udało tam dotrzeć to może w przyszłym?

    OdpowiedzUsuń
  3. Skalne Grzyby i ten turniej szachowy ciekawią mnie najbardziej. Lubię takie duże szachownice w miastach! Już widziałam coś podobnego w Turku i w Jeleniej Górze, choć o tym turnieju mimo że jest największą imprezą - nigdy nie słyszałam...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)