sobota, 31 października 2015

LWÓWEK ŚLĄSKI

Miasto nad Bobrem na skraju Pogórza Izerskiego. Jedna z najstarszych lokacji miejskich na Dolnym Śląsku – 1217. Prawa miejskie uzyskało od ks. Henryka Brodatego. W przeszłości był ośrodkiem górnictwa złota, produkcji i handlu płótnem oraz ośrodkiem włókienniczym. Miasto otoczone murami obronnymi z kamiennymi basztami (XIV w.) i wieżami przy bramach gotyckich: Bolesławieckiej i Lubańskiej (XIII/XIV w.). Mury obwodu zewnętrznego (początek XV w.) z bastejami z połowy XVI w.

Kościół pw. św. Franciszka z Asyżu
 
Mimo zniszczeń wojennych zachował się cały układ urbanistyczny i szereg cennych zabytków. Jednym z nich jest zespół obiektów franciszkańskich, w skład którego wchodzą kościół św. Franciszka z Asyżu i zabudowania klasztorne. Kościół franciszkanów kamienny, halowy, późnogotycki z 3-absydowym prezbiterium (1493-1520) i dwuwieżową, późnoromańską fasadą z rzeźbionym portalem (XIII w.).

Pocztówkę otrzymałem od Tomasza z Wielkiej Brytanii, którą w jego imieniu wysłała mi Lenka:)

3 komentarze:

  1. Kościół oglądałam tylko na zdjęciach. Jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie byłam we Lwówku, ale swego czasu, gdy mowa była o gotyku, uczyłam się o kościele we Lwówku właśnie. może kiedyś uda się go zobaczyć na żywo?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że uczyłam się o Lwówku Śląskim na studiach w ramach zajęć Zarys historii i budowy miast. Mam chyba też pocztówkę z widokiem z lotu ptaka :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)