niedziela, 25 października 2015

GRAJEWO

Miasto położone nad rzeką Ełk, na pograniczu Mazowsza,Mazur i Podlasia. Grajewo jest doskonałym punktem wypadowym na tereny, największego w Polsce, Biebrzańskiego Parku Narodowego zajmującego obszar 59223 ha. Odległość z Grajewa do Osowca - stolicy Parku wynosi ok. 27 km. Ponadto w pobliżu miasta istnieją cztery rezerwaty przyrody. Nad pobliskim jeziorem Toczyłowo ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy.




Grajewo nazwę swą zawdzięcza Jaćwingom, którzy niegdyś zamieszkiwali te tereny. Słowo „GREVA” - znaczące jeziorzysko, starorzecze – później przekształcono na „Grejwy”, z czasem „Grajwo”. Ostatecznie pozostała nazwa „Grajewo”. W 1540 roku Zygmunt Stary nadał wsi Grajewo prawa miejskie.
Kościół neoromański z 1898 r., wewnątrz barwna polichromia wykonana przez J. Moczydłowskiego. Obok kościoła znajduje się zabytkowa murowana dzwonnica z roku 1837. Plebania murowana, kryta blachą, wybudowana została w połowie XIX wieku wpisana jest również do rejestru zabytków.

4 komentarze:

  1. Ile to jest jeszcze pięknych miejsc, do odwiedzenia w Polsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grajewo... hmm. Chyba przejeżdżałam przez tę miejscowość w drodze do Wilna. Śmialiśmy się wówczas, bo był szał na Niecika akurat, a on śpiewał piosenkę o takim tytule i tam się trochę przewija ta miejscowość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. te rejony Polski są mi zupełnie nieznane, o tej miejscowości słyszałam, natomiast z niczym konkretnym mi się nie kojarzyła. fajnie, że dzięki pocztówkom można zobaczyć coś co wcześniej było tylko pustą nazwą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. zmieniłam adres bloga na http://pasazerkowy.blogspot.com więc w razie zainteresowania moimi kolejnymi wypocinami trzeba mnie jeszcze raz dodać do obserwowanych, lubianych itp ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)