sobota, 6 stycznia 2018

ORZYSZ

Miasto, w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich,nad rzeką Orzyszą w pobliżu pd.-zach. krańca dużego jez. Orzysz. Atrakcyjna miejscowość wypoczynkowa dzięki malowniczemu położeniu na Pojezierzu Mazurskim. Możliwość uprawiania sportów wodnych. Orzysz, prawa miejskie otrzymał w 1725 r. od króla Prus, Fryderyka Wilhelma I. W herbie ma orła trzymającego w szponach róg obfitości. Jest to miasto o ciekawej przeszłości, miejsce zgonu słynnego poety mazurskiego Michała Kajki w 1940 r. Najpiękniejsze zabytki to kościół gotycki z końca XVI w. z masywna wieżą (w wyposażeniu – dzwon spiżowy z 1603 r. i ambona z poł. XVIII w.) oraz grodzisko „Zamkowa Góra” nad jeziorem.

Kościół pw. Matki Bożej Szkaplerznej, Ulica Giżycka, Kapielisko Miejskie, Mostek nad Kanałem Orzysz

Pocztówkę otrzymałem od Krystyny ze Słupska:)

10 komentarzy:

  1. Nigdy nie byłam na Mazurach, ale chciałabym się kiedyś wybrać. Pocztówki z tej miejscowości niestety nie mam w swojej kolekcji. Może kiedyś się uda.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie tam się wybrać - Mazury to cud natury!

      Usuń
  2. Mimo, że Orzysz leży na Mazurach to zawsze kojarzy mi się z wojskiem, a nie z jeziorami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje skojarzenie z Orzyszem to również wojsko, a dokładniej jednostka karna :)

      Usuń
    2. Hah, mi również kojarzy się z wojskiem, ponieważ kilku znajomych było właśnie tam.

      Usuń
    3. Właśnie wojskiem, ha służyłem tam ponad rok , miłe wspomnienia.

      Usuń
  3. Orzysz, jak każde miasto na Mazurach z dostępem do jeziora, jest uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super miasto,byłem tam kiedyś.Warto odwiedzić bo widoki są zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie Orzysz nie kojarzył się z niczym, nie miałam nawet pojęcia gdzie jest położony, więc miło było dowiedzieć się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Regards for all your efforts that you have put in this. Very interesting information.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)