sobota, 17 września 2016

LESKO

Miasto położone na prawym brzegu Sanu u stóp wzniesienia Czulnia. Centrum ruchu turystycznego w Bieszczady oraz nad jeziora Myczkowskie i Solińskie. Piękne, malownicze otoczenie, warunki przyrodniczo-krajobrazowe oraz pomniki przeszłości stanowią o turystycznej atrakcyjności miasta. Prawa miejskie Lesko otrzymało ok. 1470.

Synagoga z XVI w., Rynek, Plac Konstytucji 3 Maja, Ratusz Miejski

Zachowany stary układ urbanistyczny z zabudową mieszczańską z XIX w. Ratusz - usytuowany w centrum rynku - został wzniesiony w 1896 roku. Jest to piętrowy budynek, pokryty wysokim dachem z wieżą zegarową, utrzymany w stylu eklektycznym tak charakterystycznym dla XIX w. Opodal synagogi (obecnie galeria sztuki) z przełomu XVI/XVII w. na pagórku cmentarz żydowski tzw. kirkut z oryginalnymi płytami nagrobnymi, najstarsze z XVI w. Na wzgórzu na wschód od miasta skała zwana „Leski Kamień” - pomnik przyrody.

Pocztówkę otrzymałem od Przemka z bloga Gwidonem przez Polskę... 

5 komentarzy:

  1. Ratusz jest wspaniały, a pocztówka ze względu na "maluszka" bardzo klimatyczna :) Słyszałam o Lesku, ale nigdy tam nie byłam, ani nie mam stamtąd żadnej pocztówki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lesko to bardzo dobry punkt wypadowy w Bieszczady. Szczególnie dla tych, którzy lubią jeździć rowerem. Tu można zacząć zarówno "dużą" jak i "mała" pętlę bieszczadzką.
    Osobiście nocowałem w okolicach Leska, ale codziennie podczas mojej ostatniej wyprawy tamtędy przejeżdżałem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maluchy na pocztówce bezapelacyjnie skradły mi serce :D. O Lesku prawdę powiedziawszy nigdy chyba nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że na pocztówce maluchy, to karteczka otrzymana całkiem niedawno:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)