piątek, 5 sierpnia 2016

MROCZA

Miasto położone nad rzeką Rokitką w województwie kujawsko-pomorskim, powiat nakielski. Odległe 36 km na północny zachód od Bydgoszczy i 310 km na północny zachód od Warszawy. Wieś Mrocza 17 sierpnia 1393 roku otrzymała przywilej króla Władysława Jagiełły, ustanawiający ją miastem. Upamiętniając to wydarzenie mieszkańcy wznieśli pomnik króla Władysława Jagiełły, który znajduję się w parku jego imienia. Miasto zachowało regularne rozplanowanie, którego ośrodkiem jest kwadratowy rynek. Zabytkowy kościół parafialny pod wezwaniem św. Mikołaja postawiono w XIV w. Obecną świątynię wzniesiono w 1942 r. w stylu neogotyckim. Jest to kościół murowany, trójnawowy z wyposażeniem wnętrza w stylu barokowym. W zabudowie miasta przeważają domy z drugiej połowy XIX w. i początku XX w. 

Zabudowa Rynku. Kościól pw. św. Mikołaja. Pomnik Władysława Jagiełły w parku miejskim

Pocztówkę otrzymałem od Edyty T. w ramach wymiany:) 

2 komentarze:

  1. Ahh Mrocza, to nie daleko mnie, mam tam nawet rodzinę. Szczerze to mi się to miasto zapisało w głowie jako małe miasteczko z dużą ilością sklepów. Jest też takie hmm ciasne. Wąskie ulice, domy i sklepy postawione prawie jedno na drugim. Za mało przestrzeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. o Mroczy usłyszałam dopiero ostatnio w trakcie wklepywania danych naszych absolwentów. nie spodziewałam się jednak, że mają tam tak ładne pocztówki - zazwyczaj małe miejsowości posiadają takie trochę kiczowate koszmarki więc fajnie zobaczyć, że jednak można stworzyć coś estetycznego :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)