piątek, 10 kwietnia 2015

WROCŁAW

Miasto wojewódzkie położone nad Odrą. Wrocław to miasto pomost między krainą żyznego południa i piaszczysto-lesistej północy. Największy ośrodek przemysłowy, naukowy i kulturalny południowo-zachodnich ziem Polski. Stolica regionu Dolnego Śląska – w sensie historycznym, gospodarczym i kulturalnym. Dwa cenne zespoły urbanistyczno-zabytkowe: Ostrów Tumski i Piaskowy oraz Stare i Nowe Miasto. 

Ratusz z XIII-XVI wieku

Ratusz (ok. 1290-1504) późnogotycki, rozbudowany z parterowej hali targowej z widoczną z dala wieżą, symbolem władzy miejskiej. Ceglano-kamienna budowla z 2 poł. XIII w., rozbudowana całkowicie w stylu późnogotyckim, ozdobiona bogatą, kamienną dekoracją rzeźbiarską (1471-1504). Piękne wnętrza kryte sklepieniami wspartymi na słupach. Przed ratuszem pomnik Aleksandra Fedry.

Pocztówkę otrzymałem od Edyty T. w ramach wymiany:) 

13 komentarzy:

  1. Mam kilka ładnych pocztówek z Wrocławia. To 'fotogeniczne' miasto :)
    A kojarzy mi się z 'Panoramą Racławicką', którą miałam okazję tam obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pocztówka pamięta czasy gdy po Rynku jeździły tramwaje;). Super!:D. Z wrocławskich zabytków mam szczególną słabość do Hali Stulecia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze we Wrocławiu nie miałam okazji być, ale o ile się nie mylę pocztówkę mam i to też właśnie z ratuszem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna kartka, mam nadzieję, że w te wakacje uda mi się odwiedzić Wrocław :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wrocław to piękne miasto. Miałam okazję je odwiedzić kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę wszystkim, którzy byli we Wrocławiu. Tyle dobrego słyszałam o tym mieście.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam kilka razy we Wrocławiu, jednak były to głównie czasy gimnazjum i liceum, więc dość dawno temu ;)
    Mam tylko jedną kartkę z Wrocławia i to kupioną w antykwariacie. Chyba muszę pomyśleć o jakieś wymianie na wrocławskie kartki ;) Ratusz jest bardzo ładny, mam kilka jego zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wrocław jest fantastyczny, a moje serduszko najbardziej skradły krasnale i niedźwiedzie w zoo. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedno z pierwszych na mej liście miast do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam również rejs po Odrze i wizytę w ogrodzie botanicznym.Pocztówka chyba z lat 80-tych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak, pocztówka wydana przez wydawnictwo Ruch.

      Usuń
  11. Usłyszałam kiedyś, że Wrocław podobny jest do Krakowa. Pojechała, sprawdziłam i stwierdziłam, że... ani trochę! Jest specyficzny, czuć w nim takiego niemieckiego ducha architektury, szerokie ulice, klimatyczne miejsca :) No i kransale wszędzie! Chciałabym wrócić do Wrocławia, bo nie wszystko co chciałam tam zobaczyłam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wrocław to jedno z miast widniejących na mojej liście podróży po Polsce :). Pocztówek mam kilka, jedna pochodzi ze zlotu postcrosserów, a inne z prywatnych wymian :).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)