niedziela, 16 listopada 2014

KRASICZYN

Wieś nad Sanem, 10 km na zach. od Przemyśla. Zamek Krasickich, późnorenesansowo-manierystyczny (1592-1614), czworoboczny z cylindrycznymi basztami na narożach: Szlachecką, Boską, Papieską i Królewską. Wieża bramna prowadzi na wewnętrzny dziedziniec otoczony arkadami z loggiami. Elewacje od strony dziedzińca ozdobione sgraffitami. Piękne manierystyczne portale. Piękny park krajobrazowy z XIX w.

Zespół Zamkowo-Parkowy

Pocztówkę-niespodziankę otrzymałem od Edyty jako wygraną w konkursie z okazji 3 urodzin bloga u Edi.

5 komentarzy:

  1. A ja otrzymałam pocztówkę z Krasiczyna chyba od siostry Edi, Weroniki ;) Piękny zamek, a w tym parku mają miejsce sesje ślubne. Odkąd się o tym dowiedziałam, wszędzie wspominam ten fakt, bo wydaje mi się dość romantyczny i intrygujący :)
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, odbywają się tam sesje ślubne, i ja, i Weronika miałyśmy sesję właśnie w Krasiczynie :)

      Usuń
    2. Teraz bardzo często wykorzystuje się takie stare, okazałe budowle na różne sesje fotograficzne, a potem można oglądać takie przepiękne zdjęcia :) W sumie same plusy, bo można nawet wypromować takie miejsce właśnie dzięki sesjom :)

      Usuń
  2. Ładna pocztówka, a zamek piękny i okazały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamek jest niesamowity! Też mam w kolekcji pocztówkę z Krasiczyna - podobnie jak Sawatka, dostałam ją od Edi :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)