sobota, 14 maja 2022

WOLA OKRZEJSKA

 Wieś na Wysoczyźnie Żelechowskiej, u źródeł Okrzejki (prawy dopływ Wisły), 35 km na pd.-zach. od Łukowa; dojazd PKP (3 km do stacji kolejowej Okrzeja) i PKS. Dworek z 1 poł. XIX w. - miejsce urodzenia Henryka Sienkiewicza, muzeum poświęcone jego pamięci; park krajobrazowy z XIX w.

 

Wola Okrzejska
 
siedziba Muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej, 2016
 

Antoni Cybulski (1940-2016) współtwórca i wieloletni dyrektor Muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej. Inicjator ustawienia popiersia Sienkiewicza na kopcu w Okrzei oraz tablicy upamiętniającej chrzest pisarza w kościele ufundowanym przez jego prababkę. Organizator Ogólnopolskich Zlotów Szkół Sienkiewiczowskich w całym kraju.

 Mottem życiowym Antoniego Cybulskiego były słowa Henryka Sienkiewicza: "Nie ma przeszkód na świecie, których by wytrwałością i odpowiednimi środkami nie można przezwyciężyć".

7 komentarzy:

  1. To jedna z licznych "białych plam" jeśli chodzi o moją znajomość Polski. Dzięki za opis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto odwiedzić to miejsce i usunąć jedną z białych plam:)

      Usuń
  2. Miałam przyjemność odwiedzić to miejsce w podstawówce, teraz jest w remoncie z tego, co wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam miejscowości, nigdy nie byłam. Ogólnie lubelszczyzna jest terenem dla mnie totalnie nieznanym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzom ciekawe miejsce. To dość daleko ode mnie, ale może kiedyś uda mi się je zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)