sobota, 10 grudnia 2016

USTRZYKI GÓRNE

Wieś malowniczo położona na wysokości 680 m n.p.m. nad potokiem Wołosaty w centralnej części Bieszczadów. Miejscowość o dużym znaczeniu turystycznym. Przechodzi tędy Główny Szlak Beskidzki. Piękne wycieczki na Połoninę Carycyńską (3 godz.) i na najwyższy szczyt Bieszczadów Tarnicę (4 godz.). Ustrzyki Górne zostały prawie całkowicie zniszczone w latach 1945-1947 przez bandy UPA. Obecnie w Ustrzykach Górnych znajduje się Dyrekcja Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Kościół rzymskokatolicki p.w. św. Anny, powstał w Ustrzykach Górnych dopiero w połowie lat 80.XXw.

Szeroki Wierch 1315 m npm.
Kościół p.w. św. Anny
Hotel „Górski”
Tarnica 1346 m npm.

Pocztówkę otrzymałem od Przemka z bloga Gwidonem przez Polskę...

3 komentarze:

  1. Bieszczady, kochane góry. Co ja bym dała, aby teraz pospacerować sobie szlakiem, oczywiście nie w taką pogodę ;) Oczywiście byłam i w Ustrzykach Górnych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz w tym roku byłem w Ustrzykach Górnych. Mam jednak nadzieje, że nie ostatni. Chciałbym zaliczyć trójstyk polsko-słowacko-ukraiński.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam, ale Bieszczady chciałabym zobaczyć z bliskiej odległości. To znaczy chciałabym po nich po prostu pospacerować. Tarnica prezentuje się jako oaza spokoju i zieleni.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)