sobota, 20 lutego 2021

POBIEDZISKA

Pobiedziska to wielkopolskie miasto o ponad 950-letniej tradycji, położone na prastarym Szlaku Piastowskim, na Pojezierzu Gnieźnieńskim, nad Jez. Biezdruchowo. Według miejscowej tradycji Kazimierz Odnowiciel nadał w 1048 roku niewielkiej osadzie nazwę wywodzącą się od słowa pobieda (zwycięstwo). Lokacja miasta przed 1266, miasto królewskie i siedziba starostwa niegrodowego. Kościół gotycki Św. Michała z pocz. XIV w.; zabytkowe domy z XIX w., m.in. o konstrukcji szkieletowej. Niedaleko miasta 3 rezerwaty przyrody (Promno).


Pobiedziska
Rynek z fontanną Lecha, Czecha i Rusa, w tle wczesnogotycki kościół św. Michała Archanioła
 
 
Pocztówka od Tomasza z UK:)  .

3 komentarze:

  1. Wypoczywałem za młodu na tym pojezierzu, miasta niestety nie widziałem. Ale to piękny region Polski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Pobiedziska to mam skojarzenie: Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego. Trafiłam tam ze 20 lat temu, kiedy jeszcze takie parki miniatur nie były tak mocno popularne. I zapamiętałam jako wspaniałe miejsce.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)