sobota, 7 kwietnia 2018

BYDGOSZCZ

Miasto nad Wisłą, wzdłuż ujściowego odcinka Brdy i Kanału Bydgoskiego. Port rzeczny – Żegluga Bydgoska i tor regatowy w Brdyujściu. W XIII w. gród warowny, siedziba kasztelanii; 1346 prawa miejskie. Najstarsza część miasta, z większością zabytków położona jest nad Brdą, wśród nich:
- późnogotycka fara Św. Mikołaja i Marcina (XV/XVI w.),
- zespół klasztorny Klarysek z kościołem (XVI/XVII w.),
- zespół klasztorny Bernardynów z kościołem Św. Jerzego (XVI w.),
- pozostałości murów obronnych z basztą (XV w.),
- gmach dawnego sądu (1778),
- spichlerze (XVIII/XIX w.),
- domy zabytkowe (XVIII, XIX w.).


Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego (od 1946 r.) z największym w kraju zbiorem dzieł artysty (grafika, rysunki, urządzenie pracowni i pamiątki po artyście). Galeria polskiego malarstwa i rzeźby XIX-XX w. Galeria polskiej sztuki współczesnej – malarstwo, grafika, rzeźba i sztuka ziemi bydgoskiej.

Pocztówkę otrzymałem od Edyty z miasteczka, gdzie noce są białe jak dzień:) 

4 komentarze:

  1. Bydgoszcz to jedno z moich ulubionych miast, miasto w którym czuję się "u siebie"

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam nigdy w Bydgoszczy, to kawałek ode mnie, ale mam parę pięknych pocztówek z tego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bydgoszcz, ponoć piękne miasto, które muszę kiedyś odwiedzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bydgoszcz z dnia na dzień, z roku na rok coraz ładniejsza, piękniejsza, atrakcyjniejsza ;-) Zapraszamy serdecznie do grodu nad Brdą.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)