środa, 27 grudnia 2017

CZĘSTOCHOWA

Miasto na skraju Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, u ujścia Stradomki do Warty. W średniowieczu dwa osiedla Stara Częstochowa (prawa miejskie 1370-77) i osiedle pod Jasną Górą. Najbardziej znane w Polsce miejsce pielgrzymkowe – Klasztor Jasnogórski paulinów, ufundowany przez ks. opolskiego Władysława w 1382. Kościół gotycki halowy (1460-63). Wieża nadbudowana na przełomie XVII i XVIII w., 105 m wys., roztacza się z niej piękny widok. Piękny spacer koroną wałów, na których Stacje Męki Pańskiej i pomnik ks. Kordeckiego, obrońcy klasztoru w czasie najazdu szwedzkiego. U stóp Jasnej Góry, w parku im Staszica obserwatorium astronomiczne. Przy pl. W. Biegańskiego w budynku d. ratusza mieści się muzeum. Przy ul. Krótkiej Muzeum Zabawek.


Pocztówkę otrzymałem od blogerki Karoliny

4 komentarze:

  1. Odwiedziłam parę razy Częstochowę, więc pocztówki z tego miasta tez mam, ale takiej mi brakuje, a jest naprawdę cudowna :)

    P.S. może interesuje Cię wymiana? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna, kolorowa pocztówka! Rzadko można spotkać widokówkę z pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)