poniedziałek, 20 lipca 2015

KALWARIA ZEBRZYDOWSKA

Miasto malowniczo położone u stóp góry Żar, zawdzięczające swe powstanie klasztorowi Bernardynów założonego na początku XVII w., od którego to czasu było znaną miejscowością odpustową. Duży ośrodek stolarstwa, z tradycjami sięgającymi XVIII w. (spółdzielnie stolarskie i warsztaty rzemieślnicze).
Na pd. i wsch. od klasztoru wśród malowniczych pagórków i dolin kalwaria założona w 1606 z 24 kościółkami, kaplicami i kapliczkami Męki Pańskiej i Matki Boskiej. Dwa razy do roku, w Wielkim Tygodniu i w dn. 8-15 VIII odbywają się tu wielkie odpusty połączone z przedstawieniami pasyjnymi i przedstawieniami z życia Matki Boskiej, które są niezwykle interesującym widowiskiem folklorystycznym.

 Sanktuarium Pasyjno-Maryjne OO. Bernardynów – klasztor i barokowa Bazylika Matki Boskiej Anielskiej z lat 1602-09; Rynek; pomnik papieża Jana Pawła II; kaplica św. Rafała z lat 1616-17; kościół św. Józefa z lat 1902-06; figura Matki Bożej Królowej Polski na dziedzińcu arkadowym Sanktuarium

Wycieczki:
1) Do Lanckorony (1,15 godz.)
2) Do Makowa Podhalańskiego (5,5 godz)
3) Na Chełm (3,5 godz)

Pocztówkę otrzymałem od Lenki z bloga Świat pocztówek Lenki!

12 komentarzy:

  1. Byłam tam całkiem niedawno :) Piękny klasztor i malownicza okolica.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taką samą pocztówkę ;-) tzn mam trochę tych pocztówek z Kalwarii Zebrzydowskiej bo mam stamtąd pen-palke;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję odwiedzić Kalwarię Zebrzydowska. Nie byłam tam zbyt długo, bo przejazdem, ale bardzo mi się tam podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładna, jasna pocztówka. Niestety nie byłam tam jeszcze, ale mam nadzieję, że i tam kiedyś mnie wywieje, bo to przecież bardzo znane i warte odwiedzenia miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W szkole średniej mieliśmy z Waodwic jechać do Kalwarii Zebrzydowskiej, ale nie było jednak czasu i pojechaliśmy od razu do Oświęcimia. Do dziś nie było w Kalwarii...
    Pocztówka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo piękne miejsce i okolica i również. Chciałabym jeszcze odwiedzić pobliską Lanckoronę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś niepotrzebne "i" na górze mi się zaplątało ;)

      Usuń
  7. Jeszcze mnie tam nie było :) Kartka jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Awww uwielbiam mój internet z play... No nic, zjadło mi komentarz, napiszę jeszcze raz :D! Pocztówka bardzo mi się podoba :). Kiedyś koleżanka tam była, ja niestety nie miałam jeszcze okazji, aczkolwiek słuchając jej opowieści i czytając Twój wpis wiem, że muszę nadrobić braki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszej połowie sierpnia będziesz miała dobra okazję, aby zobaczyć nie tylko klasztor, ale i interesujące przedstawienie folklorystyczne.

      Usuń
  9. Mieszkam akurat blisko, ale jedyne co mi się podoba w tej miejscowości to malownicze położenie klasztoru. Samo miasto jakoś mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)