sobota, 17 stycznia 2015

LĄDEK ZDRÓJ

Miasto i uzdrowisko położone (440 m) u podnóża Gór Złotych nad rzeką Białą Lądecką. Łagodny klimat górski. Radoczynne cieplice siarkowe i wysokowartościowe borowiny. Park Zdrojowy z Domem Zdrojowym. W rynku barokowe kamieniczki (XVII-XVIII w.). 

Wycieczki:
*Na Madejową Skałę (540 m)
*Na Trojak (766 m)
*Do Jaskini Radochowskiej z podziemnym jeziorkiem

Zakład przyrodoleczniczy „Wojciech”

Zakład Przyrodoleczniczy „Wojciech" We wnętrzu tej historycznej  budowli z XVII wieku znajduje się marmurowy basen zaprojektowany jako turecka łaźnia, stylowe kamienne wanny do kąpieli perełkowych oraz pijalnia wód tryskających z ciepłych źródeł. Pierścień okalający główny budynek zwieńczony kopułą.

Pocztówkę otrzymałem od Ewy z Tomaszowa Maz. Dziękuję:)

12 komentarzy:

  1. Oh, coraz więcej widzę pięknie ośnieżonych pocztówek , gdzie podziała się zimna ? ! :P
    Ja zwykle, nigdy nie słyszałam o tej miejscowości, ale budynek na niej przedstawiony bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż przypomina mi się słynny cytat: "Nie ma takiego miasta jak Londyn. Jest Lądek, Lądek Zdrój!" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna budowla :) Piękna kartka

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna pocztówka. przynajmniej można popatrzeć na zimę, bo śniegu za oknem brak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta pocztówka jest śliczna, lubię takie zimowe widoczki, a mam wrażenie, że o wiele więcej znajdzie się pocztówek, na których budowle są skąpane w słońcu... Chociaż nie ma się co dziwić, wiele osób w ogóle nigdzie nie podróżuje w zimę, bo jak tu spacerować w zimnie? Ja tak trochę mam, a moja mama jeszcze mnie dopinguje ("Sara, co to za przyjemność spacerować i zwiedzać, gdy mróz na dworze?" ech.)
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny zimowy widok. Wydaje mi się że za kilka lat, takie obrazki będziemy podziwiać tylko na pocztówkach :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka łądna kartka! Uwielbiam zimowe krajobrazy i z utęsknieniem czekam na śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna kartka! Ta zimowa sceneria dodaje jej niesamowitego uroku:-)!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna zimowa sceneria :) Myślę, że wiele osób z zagranicy (szczególnie tej zagranicznej) cieszyłoby się z tej kartki, bo często dopominają się o pocztówki ze śniegiem :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)