środa, 31 grudnia 2014

FROMBORK

Miasto nad Zalewem Wiślanym upamiętnione pobytem Mikołaja Kopernika, który mieszkał tu w latach 1512-43 i został pochowany w katedrze fromborskiej. Nad miastem góruje Wzgórze Katedralne z zespołem zabudowań otoczone obwarowaniami. U stóp Wzgórza pomnik Kopernika (1973). Katedra gotycka (XIV w.). W nawie głównej tablica ku czci Mikołaja Kopernika z 1735 r. W pn.-wsch. części dziedzińca tzw. Wieża Kopernika gotycka, mieściła się w jej pracownia i mieszkanie astronoma. W Wieży Radziejowskiego obserwatorium. W pd.-wsch. narożniku obwarowań pałac biskupów warmińskich obecnie Muzeum Mikołaja Kopernika. Muzeum ma charakter biograficzny – ukazuje życie, naukę i działalność Kopernika.

Archikatedra

Pocztówkę otrzymałem od Justyny z Zielonej Góry :)

6 komentarzy:

  1. W sumie to nie wiedziałam, że Kopernik tak długo przebywał we Fromborku... Mieszkańcy tego miasta mogą się nim chwalić podobnie jak torunianie. Chociaż ja na 90% kartek piszę, że Toruń jest znany m.in. z astronoma Mikołaja Kopernika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce aż 7 miast jest związanych z życiem Kopernika. Ale we Fromborku spędził prawie połowę swego życia i tu umarł.

      Usuń
  2. to ja akurat o Koperniku wiem, bo byliśmy kiedyś z rodzicami na wycieczce tam i miasteczko bardzo mi sie podobało. ;) strasznie pięknie położone jest i naprawdę miło się po nim spaceruje. ;)
    pozdrawiam i najlepszego w nowym roku! :)
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna ta kartka :) Obiło mi się o uszy o jego związku z Kopernikiem, jednak i tak najbardziej kojarzę Toruń z tą osobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to jest wielka niesprawiedliwość:) Wszyscy kojarzą Kopernika z Toruniem, chociaż spędził tam tylko 18 lat swego życia.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)