niedziela, 9 listopada 2014

LUBLIN

Lublin to miasto o wielu twarzach. Miłośników historii zachwyci lubelska Starówka nazywana także „muzeum na powietrzu”, romantycy zatopią się w miejscach wyglądających jak z bajki, a pozostali odnajdą tu ciszę i spokój z pozoru nie pasujące do jednego z większych miast Polski. Specyficzną atmosferę Lublina tworzą studenci wyższych uczelni – jest to miasto akademickie.

Brama Krakowska. Panorama. Kamienica na Starym Mieście

Wizytówką Lublina i jednym z jego najpiękniejszych zabytków jest XIV-wieczna Brama Krakowska, rozbudowana w XVII-XVIII w., łącząca Stare Miasto ze Śródmieściem. Znajduje się w niej Muzeum Historii Miasta Lublina. Z ostatniej kondygnacji rozpościera się panorama miasta. Ze szczytu bramy codziennie w południe grany był niegdyś hejnał miasta. Obecnie słychać go z tarasu ratusza.
Stare Miasto jest śladem dawnej świetności Lublina. Wyjątkową atmosferę tego miejsca tworzą, zachowujące klimat dawnych epok, brukowane uliczki z ciągami wysokich kamieniczek po obu stronach. Na wielu budynkach podziwiać można efektowne zdobienia świadczące o bogactwie ich dawnych właścicieli.

7 komentarzy:

  1. Ładna pocztówka, ma ciekawy układ graficzny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie Lublin przede wszystkim kojarzy się z Żydami. Lubelska starówka faktycznie mi się podobała, podobnie było z zamkiem.
    Wydaje mi się, że kto odwiedza Lublin, powinien także obowiązkowo udać się do Muzeum Majdanka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście Lublina nie lubię- jak każdy kto studiuje w Rzeszowie heh :)
    Ale chętnię odwiedziłabym to miasto w celach krajoznawczych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna pocztówka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze chciałam odwiedzić to miasto, ale jakoś jeszcze się tam nie wybrałam. Koresponduję z chłopakiem z Lublina, który od czasu do czasu wkrada do listu jakieś informacje na temat swojego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lublin to piękne miasto :) Miałam okazję je odwiedzieć 2 razy i nie tylko starówkę, ale także Majdanek... Polecam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)