piątek, 10 października 2014

KŁODZKO

Miasto w Kotlinie Kłodzkiej nad Nysą Kłodzką. Malownicze zabytkowe miasto, ośrodek pięknego regionu turystycznego. Prawa miejskie w XIII w. W XIV w. najświetniejszy okres w dziejach miasta – ośrodek sukiennictwa i handlu oraz kultury i sztuki. Tu powstał jeden z najstarszych zabytków piśmiennictwa polskiego Psałterz floriański.
 

Panorama miasta, gotycki most kamienny z XIV w., twierdza z drugiej połowy XVIII w., kościół MB Różańcowej z XVII w.

 
W obrębie starego miasta liczne kamienice późnorenesansowe i barokowe. Na wsch. od starego miasta na Fortecznej Górze twierdza wzniesiona na miejscu grodu i zamku średniowiecznego. Ze szczytu góry piękny widok na miasto i okolicę. Pod starym miastem podziemna „Trasa Tysiąclecia” wiodąca lochami i piwnicami. Na kanale Młynówka kamienny most gotycki (1390) z późnobarokowymi posągami.

 
Pocztówkę otrzymałem od Justyny z bloga listonoszu? masz coś dla mnie? w ramach wymiany :)

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie byłam w tym mieście, ale patrząc na pocztówkę widzę budowle podobne do tych w Przemyślu. Nawet ten ostatni widok panoramiczny jest dosyć podobny. A że swoje miasto kocham mimo tego, że zaprzestało swojego rozwoju ( ;( ) to i Kłodzko mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam okazji być w Kłodzku, ale ze zdjęć wynika, że to piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem tam osobiście i szczerze polecam, zwłaszcza górskie noclegi. Kotlina Kłodzka ma niesamowity klimat i każdy przynajmniej raz w życiu powinien się tam pojawić :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze!
Jeśli byłaś/-eś w opisywanych miejscach podziel się swoimi wrażeniami :-)